Artventus groeit!

Artventus bestaat inmiddels ruim acht jaar. In die periode maakten we veel websites, webshops en webapplicaties voor uiteenlopende klanten. Zoveel, dat we nu genoodzaakt zijn uit te breiden! Na jaren met z’n tweeën bestaat Artventus sinds kort uit drie medewerkers.

Hoe het begon

In 2008 startte onze technicus Dirk tijdens zijn studie aan de kunstacademie een eenmanszaak. Hij specialiseerde zich in het maken van on- en offline materiaal, zoals logo’s, huisstijlen en websites. Al snel ontmoette hij op de academie Erwin. Tijdens hun studie werkten ze samen aan diverse projecten. Deze samenwerking beviel zo goed, dat we besloten professioneel samen verder te gaan als Artventus. Na enige tijd op flexwerkplekken te hebben gewerkt, werken we sinds 2012 vanuit een vast kantoor in de Willemstraat in Breda.

Visuele communicatie

In de beginjaren was Artventus voornamelijk gericht op alles wat te maken heeft met visuele communicatie. Erwin en Dirk hebben beiden een grafische achtergrond. Daarnaast kan Dirk uitstekend programmeren, waardoor de ontwikkeling van bijvoorbeeld websites ook in eigen beheer gedaan wordt. Naast stilstaand beeld in campagnes voor bijvoorbeeld Fontys, maakten we ook animaties, zoals onderstaande animatievideo voor de campagne voor de Provinciale Statenverkiezingen van de VVD Brabant.

Focus op online platforms

Langzaam maar zeker verschoof de focus van Artventus naar online platforms: websites, webshops en webapplicaties zijn tegenwoordig onze core business. Hierin hebben we ons in de afgelopen jaren volledig gespecialiseerd. Af en toe maken we nog uitstapjes naar bijvoorbeeld infographics, puur uit liefde voor het vormgeven. Het maken van state-of-the-art websites is echter wat we het aller liefste doen. Onze specialisme in design (ontwerp) en de inzet van technologie komen hierbij mooi samen.

Bezoeker in het achterhoofd

Waar we ons in de eerste periode voornamelijk focusten op de visuele aspecten van de website (Dirk en Erwin blijven immers echte designers), sloop langzaam maar zeker een commerciëlere insteek in ons werk. Online marketing is namelijk enorm belangrijk bij het bouwen van een website of webshop. In eerste instantie schakelden we hier incidenteel een ZZP’er voor in. De toegevoegde waarde hiervan was dermate groot dat we inmiddels vast samenwerken met Paul. Hij is online communicatie en marketing specialist.

Bij het maken van websites en webshops denken veel ondernemers enkel aan wat ze willen zenden, maar te weinig aan wat de klant wil ontvangen

Met de komst van Paul staat meer dan ooit de (potentiële) klant of bezoeker van onze opdrachtgevers centraal. Een verbreding van ons kennispakket zorgt ervoor dat de kwaliteit van ons werk nog verder omhoog gaat. Gebruiksvriendelijkheid en klantgerichtheid gaan hand in hand met een visueel aantrekkelijk platforms.