Goede content zorgt voor meer bezoekers en conversie. Content is meer dan alleen tekst. Ook beeld is content. Een website valt of staat met slim en effectief gebruik van afbeeldingen. Met enkel sterke teksten en een goed ontwerp kom je een eind, maar dit is niet voldoende.

Laten we een ding vooropstellen: beeld is meer dan decoratie. Het bepaalt de eerste indruk van een platform en mits consistent toegepast, versterkt het de merkbeleving.

Kwalitatief goed beeld

Voor het succesvol inzetten van beeld houden we rekening met verschillende zaken. Kwalitatief goede foto’s zijn belangrijk. Er is niets vervelender dan een afbeelding waarbij je de pixels kunt tellen. Dit doet afbreuk aan de hele website. Een goede maatstaaf is om een afbeelding in hoge resolutie te uploaden. Zo wordt een afbeelding ook op retina displays helder vertoond.

Samenhang

Wat is de boodschap? Houd altijd in gedachte wat je wilt overbrengen naar de bezoeker. Het is van belang dat je van tevoren weet waar de aandacht op moet liggen. Een verkeerd uitgesneden afbeelding leidt de focus af van het product. Verder is het ook van belang dat het beeldmateriaal een samenhangend geheel is. Hierbij helpt het om de afbeeldingen door een fotograaf te laten maken. Op deze manier zijn al je afbeeldingen uniek en sluiten ze naadloos aan op je website en content. Dit geeft je website een kwalitatieve boost!

Je kunt natuurlijk ook aan een ander medium als fotografie denken. Zo hebben wij voor Uitvaartbloemist Rotterdam gebruik gemaakt van een video in de header. Dit brengt meteen een heel ander soort beleving met zich mee als een afbeelding.