Benut uw online potentieel met een goed platform

Bakker Wim is een moderne, ambachtelijke bakkerij met zo’n twintig medewerkers. De bakkerij richt zich niet alleen op particulieren, maar ook op bedrijven.

Het ontbrak deze onderneming echter aan een goed online platform, waardoor een groot (omzet)potentieel onbenut bleef. Bakker Wim schakelde Artventus in om een oplossing aan te dragen.

Proces

Probleemstelling

De oude website van de bakkerij voldeed niet. Hij was erg ouderwets en totaal niet aantrekkelijk. Navigatie op de website was erg slecht - producten waren onvindbaar. Ook had de site geen professionele uitstraling, geen beleving, was hij slecht vindbaar op Google en sloot hij niet aan op de huisstijl van de bakkerij.

Oplossing

Bakker Wim wilde uitdrukkelijk geen webshop, maar het grote assortiment (honderden producten) moest wel zichtbaar zijn. Artventus creëerde een overzichtelijke website met een handige zoekfunctie. Deze functie rangschikt de producten per categorie. Mooi nieuw beeldmateriaal zorgt daarbij voor meer beleving.

Het resultaat

Het nieuwe platform leverde Bakker Wim grote online verbeteringen op:

Visueel aantrekkelijke website
Gebruiksvriendelijk voor bezoekers
Beleving van de winkel vertaald naar online
Fors meer bestellingen via website (telefonisch en per e-mail)
Beter vindbaar via Google